पहिलो संविधानसभाको अवसान हुने पुर्व सन्ध्यामा
आदिवासी जनजाति महासंघले आम हडताको घोषणा गरेको थियो । एक मधेस एक प्रदेश र जातिय
पहिचान सहितको संघिय राज्यको मागले देश जलिरहेको थियो । अखन्ड सुदर पश्चिमको
आन्दोलन चर्कीरहेको थियो । यहि आन्दोलनका क्रममा नवपरासीको डन्डाको थारुहरुको
सङग्रालय जलाइयो । त्यो सङग्रालय जलिरहदा भने साम्प्रदायीक सदभाव खलल मानिएन । तर
जव महासंघको आन्दोलन चर्कियो जातिय पहिचान सहितको संघिय राज्यको कुरा उठेपछि भने
फेसवुकका बालहरुमा आफनो नाम पछि नेपाली
लेख्न थालियो । चर्चित ठुला व्याक्तीहरुले पनि नेपाली लेख्ने शुरु गरे । टेलीभिजनमा अव हामी नेपाली
नेपाली रहेनौ । नेपाल आमा रोइरहेको छ भनेर समाचार विश्लेषणहरु प्रसरण भए । यसो
भनेको सुन्दा मरो मन पनि कता कति खिन्न भयो । नेपाली लेख्दा मात्रै नेपाली हुने
नामको पछाडी घिमिरे यादव, मुसर, राउटे, लिम्बु ,राइ, याख्खा लेख्ने चाही नेपाली नहुने त
उसो भए । नेपाली लेख्नुको पछाडिका नी आफ्नै तर्क होलात तर यसरी नेपाली
लेख्नाले मात्र हाम्रो विविध जाति सस्कृति धर्म र पंम्परालाइ जोडदैन भन्ने मेरो
व्यात्तिगत भनाइ हो ।
टिकापुर घटनापछि सामाजीक सदभावका नाममा
हाम्रो जात छैन हामी नेपाली हौ । नेपाली नेपाली एक हौ भन्ने ल्पे कार्ड बोकेर
सामाजिक सदभाव रयालीहरु काठमाडौ लगायतका ठाउमा निस्कीए । आफनो नामको पछाडी नेपाली
लेख्दैमा मात्र सामाजीक सदभाव कसरी कायम हुन्छ । अनी हामी नेपाली नेपाली एक हौ
भन्दैमा सामाजीक सदभाव कायम हुन्छ त ? बरु सामाजीक सदभाव कायम
गर्नका लागि हामी सवै जात जाति मिलौ । एक आपसमा सामाजीक सदभाव कायम गरौ भन्ने खुला
छाती लिएर एक जातको अस्थित्व अर्को जातिले स्वीकार गर्न सक्नु पर्छ । जातिय
राजनिति नगरौ भनेर हिडिरहेका अभियन्ताहरु त्यही जातको आधारमा वनाएर आफनो पार्टीमा
प्रतिनिधित्व गरेका छन । संविधानसभामा निर्वाचित भएका छन । आरक्षणमा परेका छन ।
त्यही जातलाइ नै मागी खाने भाडा वनाएका छन । अनी अहिले जातको कुरा नगरौ हामी सवै
नेपालीमात्र हौ भनेर उडन्ते कुरा गरेर अभियान चलाएर हिडेका छन । जातको कुरा गर्नु
पर्छ तर सामाजिक सदभाव नै खलल हुने गरी एक जातिले अर्को जातिको अथित्वलाइ नामेट
पार्नु भएन । सवैको सह अथित्वलाइ स्वीकार गर्नु पर्छ ।
नेपालमा
जन्मीएपछि स्वात हामी सवै नेपाली हौ । आन्दोलनकारी कसैले नी हामी नेपाली होइनौ नेपालमा
वस्न चाहदैनौ पनि भनेका छैनन । आफ्नै देश भित्र आफ्नो पहिचान र अधिकार स्थापीत
गर्न माग गरिरहेका छन । जवरजस्ती आधिकारका कुरा उठाउने जति चाही नेपाली होइनन
भन्ने मान्यता स्थापीत गरिदैछ यहाँ । अखन्ड सुदुर पश्चिमको आन्दोलनमा सहभागि
अधिकांश मानीसहरु क्षेत्री व्रामण थिए तर तिनीहरुलाइ चाही जातियताको आरोप लागेन
किन ? किनकी त्यो आन्दोलन भिव रावल र सेर वहादुर देउवाको
आडमा चलेको थियो त्यै भएर जातिय भएन ।
नेकपा माओवादी त्यही जातिय राजनिती गरेर सत्तामा
पुग्न सफल भयो । मगरहरुलाइ मगरात नेवारलाइ नेवा थारुलाइ थारुहट लिम्बूहरुलाइ
लिम्बू राइलाइ किरात अनी मधेसीलाइ मधेस
प्रदेश दिने भनेर संगठित गरायो । त्यही माओवादीको सिको गदै एमाले र कांग्रेसले पनि
आफनो पार्टीमा जातका आधारमा संगठन वनाउन पछि परेनन । यही जातिय कार्डलाइ भोट वैकका
रुपमा प्रयोग गरे । अनी आजभोली जातिय कुरा नगरौ भनेर कुर्लेर हिडछन तिनै नेताहरु ।
जातियताको विउ रोप्न यी नेताहरु पनि त्यतिकै जिम्मेवार छन । जातिय कार्ड प्रयोग
गर्दा जातिवादी भएनन ति ठुला दलहरु । तर तिनैको सिको गरेर आन्दोलन गरिरहेकाहरु
जातिवादी भए । जातिय राजनितीलाइ उक्साउन जति ठुला पर्टी जिम्मेवार छन अरु पनि
त्यति नै जिम्मेवार छन । तराजुमा राखेर जोख्दा कोही पनि तलमाथि हुदैनन सवै वरावर
छन । त्यसैले समस्याको निकास पनि सवै मिलेर गर्नु जरुरी देखिन्छ ।
अव पहिचान पक्षधरका पनि कुरा गरौ । उनीहरु पनि
यति अतिवादी छन की सार्वजानिक कार्यक्रममा तालि खानलाइ जे पनि वोलिदिन्छन । भोली
लिम्बुवान, मधेस प्रदेश, अनी थारुहट प्रदेश
वन्यो भने हामी सर्वै सर्वा हुन्छौ भनेर कार्यकर्तालाइ उक्साउछन । कार्यकर्ताहरु
हो न हो भनेर पछि लागिरहेका छन । आफुलाइ क्रान्तिकारी वनाउन ब्रामण र क्षेत्रीलाइ
गाली गर्न वाहेक केही जान्दैनन । त्यसैको परिणाम स्वरुप मधेसी र जनजातिसग सर्वसाधारण
व्रामण क्षेत्री रिसाएका छन । उनीहरुकै कारणले पनि भोली थारुहट लिम्बुवान र मधेस
प्रदेश भयो भने हाम्रो स्थान कहा हुने भनेर तर्सिएका छन कतिपयहरु । त्यस्ता तिर
पनि सोच्नु पर्छ पहिचानवादी नेताहरुले । त्यसैले ति नेताहरुले उनीहरुमा विश्वासको
वातावरण वनाउन नसक्नु नै ठुलो चुनौती सावित भएको छ ।
माओवादीको
सत्ता आए पछि समाजमा धनी र गरिवको खाडल हुदैन भनेर ए माओवादीले भाषण गरेको र
कार्यकर्ता आफनो पार्टीमा लाग्न उक्साएको हिजो जस्तो लाग्छ । तर माओवादी सत्तामा
पुग्यो । तर उक्साहटमा लागेर ज्यानका वाजी
थाप्नेहरुको परिवार घाइतेले के पाए घाम झै
छर्लङग छ । बेपत्ताका परिवारहरु आसुसगै
वाचेका छन । राजा ज्ञानेन्द्रले शाशन सत्ता हात लिएपछि सातो हराएका नेताहरु राजलाइ
हटाउन एक भएर लागे । राजा हटेपछि त झन के के न हुन्छ भनेर दुनिया जनतालाइ ढाटे । राज
हट्यो नेताहरु सत्तामा पुगे सर्वसाधारणले के पाए ? केही टाठा वाठा वाहेक अरुको अवस्था जस्ताको
त्यस्तै । अनी संविधानसभाको चुनाव पछी चुडकीको भरमा विकास हुन्छ अवसर पाउछौ भनेर
दुनिया नेता कुर्लिए । कुर्लदा कुर्लदै आठ वर्ष वित्यो । आठ वर्षको प्रतिफल स्वरुप
कैलाली घटना घट्यो । मधेस वलिरहेको छ । पुर्व शान्त जस्तो देखिए पनि नेताहरुले
सोचे जस्तो शान्त छैन भुसको आगो झै आन्दोलन विस्तारै फैलदै छ । हिजो मिलेर वसेका
सवै जातजातिमा फाटो आउन थालिसकेको छ । त्यही फाटोलाइ टाल्न कफर्यु लगाएर सरकारले
टाल्न खोजीरहेको छ । दिनै जसो मधेसमा पुलिसको गोलीले ढलिरहेका छन । तर आप झरेको
संज्ञा दिइरहेका छन नेताहरु ।
कैलालीको
टिकापुरमा कफर्युका समयमा फूलवारी एफएम जलाइयो अनी कयौ थारुहरुको पसल जलेका छन ।
टिकापुरको जोशीपुरमा प्रहरीको कुटपिटवाट सतिस थारुको मृत्यु भएको खवर छ । त्यहा भएको ज्याजतिको विषयमा कही कतै पनि आएको
छैन । सन्चार माध्यमको काम सत्यतथ्य वाहिर आउनु हो । आन्दोलनकारी र प्रहरीको कमी
कमजोरीलाइ सन्चार माध्यमले पनि औल्याउन सक्नु पर्छ । थारुहटको आन्दोलनका क्रममा
प्रहरी मारिए यो घटना अत्यन्तै निन्दनिय छ । हत्यामा समलग्नलाइ कार्वाही गर्नु
पर्छ । अनी एम्वुलेन्समा भएको घाइते शशस्त्र प्रहरीलाइ निकालेर हत्या गरिनु जस्ता
घटनाले मधेसी प्रतिको सहानुभुती र सदभाव पनि घटदै जान्छ । अमानविय घटनाको जवाफ आन्दोलनकारीले
दिनु पर्छ । अनी ताकी ताकी गोली हान्ने सरकारले प्रवृत्तीलाइ रोक्नु पर्छ । त्यसैले
यस्ता अमानविय कार्य कसैले पनि स्वीकार गर्न सकिदैन । नेपाल प्रहरीले सवैलाइ समान
सुरक्षाको प्रत्याभुति दिलाउन सक्नु पर्छ । टिकापुरमा फैलिएको पहाडी र थारु वीचको
दरारलाइ कम गर्न त्यति सहज छैन जति हामी टाढा वसेर आकलन गरिरहेका छौ । अनी संघ
संस्थामा काम गर्ने सचेत वर्ग सदभावका नाममा
नेपाली नेपालि एक हौ भनेर सामाजिक सदभाव कायम होला त । कदापी पनि हुदैन ।
त्यसैले हामी नेपाली नेपाली एक हौ भन्नको साट्टो नेपालमा वस्ने सवै जात जाति एक हौ
भनेर सन्देश फैलाउ । जातिय राजनितिको आगो जस्ले रोपे उनीहरुले ने निभाउनु सक्नु पर्छ । सामाजीक सन्जालहरुमा पत्रपत्रिका, रेडियो, टेलीभिजन र च्याउसरी उम्रीएका अनलाइनहरुले पनि
सामाजिक सदभाव कायम राख्ने सन्तुलित शब्द प्रयोग गर्नु पर्छ । सवैका आवाजलाइ समान
स्थान दिन पनि जरुरी देखिन्छ ।
ठुला
पर्टीका नेताले अहिलेको परिस्थितीमा सम्वाद र वार्ता द्धरा चाडै भन्दा चाडै
समस्याको निकास खोज्न जरुरी छ । निकास चाडै खोजीएन भने यो जातियताको आगो डढेलो झै
फैलने खतरा छ । सेना परिचालन गरेर दमन गरेर केही क्षणलाइ दवाउन सकिएला तर दिगो समस्या समाधान पक्कै हुन सक्दैन ।
True and unbiased interpretation sita ji.
ReplyDelete